Tips om Skottland

Fotograf: Felicia Andreasson ll Kamera: Canon eos 5D + Canon 50 mm - macro

Tänkte att jag ska skriva några tips från vad jag själv har upplevt från min resa till Scotland. Eftersom jag fick lite frågor förut så blir det ett inlägg om det nu. Som sagt så kanske det inte blir så många tips nu då jag bara vart där en gång, men ska dit flera gånger till så då kan jag bara fylla på med tips i detta inlägg.

Jag var som sagt i Glasgow, vilket är en riktigt härlig stad! Var även två dagar i Edinburgh men det är stor skillnad från hur Glasgow är. Edinburgh kändes som en riktigt turiststad... det såg man t.ex på att det var turistshoppar överallt haha. Men om jag skulle välja mellan dessa två så tycker jag mest om Glasgow. I Glasgow så är det lagom med allt, exempel perfekt om man vill shoppa lite lugnare.

Om ni åker till Skottland så får ni inte missa att åka ut och se naturen, för det är nämligen något som jag aldrig kommer glömma i hela mitt liv! Jag var på en heldags busstur med ett företag som heter Rabbies. Vilket är ett företag som jag verkligen rekommenderar! Man åker i en liten buss som det får plats 16 personer vilket inte är mycket alls. Om man har bokat så har man garanterat en utflykt trots det bara är en person som åker med ibland, dom åker trots att bussen inte är full. För att läsa med om deras utflykter så gå in på deras hemsida Rabbies.com.

Att bara gå runt i en stad är något extra tycker jag. Vi gick runt två dagar lite extra och då hittade man riktigt mysiga och fina gator! Så att bara gå runt kan vara ett sätt att hitta fina ställen! Som t.ex så var vi och besökte en riktigt häftig och spännande kyrkogård som låg mitt i staden.

Mycket är billigt i Skottland och dom har i stort sätt alla affärer som finns i t.ex London. En del affärer har större skillnad än andra.

Ska skriva tills lite mer när jag har tid... men detta får räcka nu :) om ni har några frågor.. så fråga på så ska jag se om jag kan svara på dom!

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Helt fantastiskt fin bild. ♥

2013-03-13 @ 12:23:13
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: matilda

:)

2013-03-13 @ 19:54:34
URL: http://matildiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0