Tidens öga

Fotograf: Felicia Andreasson ll Kamera: Canon eos 5D + Canon 17-35mm

Här är min bild som jag ställde ut på stora fotomässan i Älvsjö. Vi fick i skolan temat tid som vi var och en skulle tolka och fota. Min bild har jag valt titeln "Tidens öga". Jag brukar själv inte vilja berätta eller döpa mina bilder till något speciellt då jag tycker att man ska få en helt eget intryck av den själv. Men på just denna bild som kan vara rätt enkel och fin i sig själv, många kan se det..."Vilken fin bild med ett fint ljus och stolen som står där"... så behövdes det en titel som kunde få fram den lite och att man skulle få tänka lite extra med vad jag kanske ville få fram i den. Men om jag ska berätta lite om den. Så vill jag få fram tiden i bilden genom himeln som speglas i vattnet och med vattnet som skapar vågor under stolen, jag ser det nästan som en storm som fångar upp stolen. Man kan varken veta om stolen stått där länge eller om den stått där under en kort tid men något händer. För att få fram det lite målade strukturen i bilden som jag ville ha så valde jag att använda en nylonstrumpa framför objektivet, vilket fick bilden se lite målad ut och även lite brusig ut. På denna plats var jag även på under två dagar och fotade massor av olika bilder och väntade på de speciella ljuset som var i denna. Tänkte lägga ut två andra bilder som jag vart väldigt nöjd från denna fotografering också.

Skulle kunna skriva om olika tips om saker framför objektivet för att göra lite roliga annorunda bilder, skulle det vara intressant?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja intressant, skriv1!!!

2013-11-27 @ 16:15:28
Postat av: elin helander

Gillar bilden skarpt! :)

Svar: sv: Åh tack så jätte mycket! :D
Felicia Andreasson

2013-11-27 @ 17:05:28
URL: http://pompeii.bloggplatsen.se
Postat av: Magda.

Fantastisk känsla bilden förmedlar tycker jag. Bra gjort!

2013-11-27 @ 17:39:53
URL: http://magdasportfolio.blogg.se/
Postat av: Zide

Jaa, det skulle vara intressant!! :D :D

(ps. skulle vara jätte kul att få vara med i "TC" men man kanske inte får... :'( älskar att fotografera!)

2013-11-27 @ 18:03:45
URL: http://zides.blogg.se
Postat av: Yohanna - Fotograf i Hälsingland

Åh vilken jättefin bild! :)
Och vad smart med strumpan framför objektivet, sånt får du gärna skriva mer om! :)

2013-11-28 @ 00:03:40
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se
Postat av: Alisha

Ja, det skulle vara intressant och bilden var asfin!

2013-11-28 @ 21:06:23
URL: http://ravenith.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0