Blandninglägen - Photoshoptips

 
Det var några som frågade om jag kunde lägga upp hur jag gjorde denna bild som jag la upp för en vecka sedan. Jag har egentligen inte gjort så mycket utan lekte lite med blandningslägena. Det första jag gjorde var att välja bilden som jag ska ha till grunden, den la jag även på en effekt som finns i blandningslägena Darken Color. Efter det så valde jag att kopiera bilden och lägga en annan effekt på den som Hard light, sedan kan man vrida och flytta bilden tills man tycker att det blir bra. Det finns så otroligt mycket man kan göra i blandningslägena, bara leka sig fram så kan man få fram något fint eller häfitgt! Toppen att använda när man gör vanliga bildredigerinar också!

Hoppas ni får en toppenfredag alla!


Kommentarer
Postat av: Simon G

Blandningslägena används ofta och flitigt, mycket bra verktyg och bra tips! :)

Svar: Tack! :D
Felicia Andreasson

2012-10-12 @ 21:23:33
URL: http://simonpixel.webblogg.se
Postat av: Frida Lindqvist

Jag hittar inte Dark light bland mina blandningslägen? ;P

2012-10-13 @ 21:09:01
URL: http://fridazlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0