Hur du gör en animering i Photoshop

 
making a gif
Jag har fått några frågor om du man gör en animering i Photoshop, så jag tänkte att jag skulle försöka göra ett inlägg och visa!



För att du ska få fram animerings rutan går du in på Windows/animation. Då kommer det dyka upp en ruta längst ner som man senare ska arbeta med.



Efter att du har fått upp animerings rutan så väljer du ut de bilder som du vill ska bli en animering. T.ex jag har jag valt ut några bilder på min hund Milou. När du valt ut bilderna så ska du bara kopiera in bilderna i den första du valt satt den får flera lager.

 
När du har fått det lager du vill ha med det olika bilderna så markerar du den första bilden som ska synas med ögat och avmarkerar alla andra. Sedan när du ska ta andra bilden så gör du ett nytt lager på animeringrutan och gör samma sak som på första bilden fast du makerar den andra bilden som ska synas. Sedan fortsätter du gör detta tills alla bilder är med.



När du är klar med alla bilder så ska du bestämma hur många sekunder som bilderna ska visas. Som t.ex har jag valt att varje bild ska visas i en sekund.



Till slut så ska du spara animeringen, då sparar du för webb istället för det vanliga. När du fått upp den rutan så ska du spara den i GIF+diffusion och sätta colors på 256 med dither på 100 %. Sist klicka på att animeringen ska gå hela tiden alltså forever och storleken är bara att välja själv. Sedan har du en animering! Hoppas ni förstår det jag förklarat!


Kommentarer
Postat av: ida|foto

Tack så himla mycket :) Vilket bra inlägg!

Svar: Va kul att du tyckte de :D
Felicia Andreasson

2012-09-02 @ 17:15:33
URL: http://iidas.webblogg.se
Postat av: LENA

Tack! Hon är en Shetland Sheepdog :) kram!

2012-09-02 @ 20:06:26
URL: http://lenakarlsen.blogg.se
Postat av: Emelie Löfström

Wow, måste testa! :)

2012-09-04 @ 11:53:56
URL: http://emblems.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0