En konstnärlig bild

Fotograf: Felicia Andreasson ll Kamera: Canon eos 5D + Canon 50 mm

Varför ska man följa alla dessa fotoregler? Att bilden inte får vara överexponerad, underexponerad, fota i emot motljus m.m. Det finns mycket i fotovärlden som ska vara på det exakta viset. Jag själv älskar att experimentera och hitta nya sätt för att göra mina fotografier intressantare. Som denna bild över fotograferade jag förra våren.. den var ett aning underexponerad(väldigt mörk), idag kände jag för att fixa denna bild. Så otroligt nöjd vart jag ... den berättar så många olika känslor och gillar verkligen att man inte ser personerna tydligt vilket gör att bilden blir lite spännande.

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Helt fabulöst fin bild.

2013-03-28 @ 14:05:17
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Alisha

Jag håller med. Varför ska man följa fotoreglerna?
Jag har själv många bilder som jag inte publicerar på bloggen för att jag konstant tänker på fotoregler, men jag sparar alla oskarpa bilder eller bilder jag har fotat i någon konstig vinkel. Brukar alltid redigera dem när jag har tråkigt, för ibland kan de bilderna passa in på något sätt.

Jag gillar bilden som du la upp. Den berättar en historia som man kan tolka på olika sätt. Jag gillar sådana bilder :D

2013-04-01 @ 12:01:01
URL: http://alishasfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0